مشاوره انجام تحلیل آماری با PLS

مشاوره انجام تحلیل آماری با PLS

برای انجام تحلیل آماری PLS باید توجه داشت که نسل دوم مدلسازی معادلات ساختاری معروف به رویکرد حداقل مربعات جزئی یا رویکرد مبتنی بر واریانس برای تحلیل داده ­های جمع  آوری شده فرآیندی مشابه ولی متفاوت با تکیه بر محدودیت های رویکرد مبتنی بر کواریانس ارائه نمود. توانایی این رویکرد در کار با داده­ های اندک، عدم حساسیت به نرمال بودن داده­ها، توانایی در پیش بینی و پشیتبانی از مدل های بسیار پیچیده و همچنین قابلیت مدل اندازه ­گیری ترکیبی و انعکاسی به سرعت در میان پژوهشگران رواج یافت و به تبع آن نرم افزارهای متنوعی برای اجرای این رویکرد معرفی شدند؛

انجام تحلیل آماری با PLS

انجام تحلیل PLS

نرم افزارهایی نظیر Visual-PLS، PLS-Graph، Warp-PLS، XLSTAT و Smart-PLS که نرم افزار آخر که در سال ۲۰۰۵ معرفی گردید، معروفترین و پرکاربردترین آنها می­باشد.

مدل­سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) برخلاف روش کواریانس محور (نرم افزارهایی نظیر AMOS، LISREL و EQS) فاقد شاخص ­های برازش مدل مبتنی بر کای دو جهت بررسی میزان مطابقت مدل نظری با داده­های گردآوری شده می­باشد، این امر به ماهیت پیش­بین محور PLS بستگی دارد. بنابراین شاخص­ های برازش که به همراه این رویکرد توسعه یافته ­اند مربوط به بررسی کفایت مدل در پیش­بینی متغیرهای وابسته می­شوند؛ مانند شاخص­های افزونگی (Communality) و حشو (Redundancy) یا شاخص GOF می­باشد. در واقع این شاخص­ها نشان می­دهند که برای مدل اندازه­ گیری معرف­ها تا چه حد توانائی پیش­بینی سازه زیربنایی خود را دارند و برای مدل ساختاری، متغیرهای برون­زا تا چه حد و با چه کیفیتی توانائی پیش­بینی متغیرهای درون­زا مدل را دارند.

بیشتر بخوانید
آموزش و مشاوره انجام مقاله کنفرانسی
انجام تحلیل PLS

PLS نرم افزاری کاربردی برای طراحی مدل­های معادلات ساختاری است که به کاربر این اجازه را می­دهد به جای نوشتن فرامین بلند و پیچیده از نشان­گرهای گرافیکی استفاده نماید. این نرم­ افزار برای مدل­سازی مسیر با متغیرهای مکنون پنهان و آشکار (مدل عمومی معادلات ساختاری) به کمک روش PLS طراحی شده است. از جمله قابلیت­های این نرم ­افزار FIMIX (زمانی که پژوهشگر علاقه دارد که وجود عدم تجانس (ناهمگونی) بین داده­ها را مورد بررسی قرار دهد) و Blindfolding است. قابلیت گرافیکی ساده و آسان این نرم افزار به کاربر اجازه می­دهد که مدل ساختاری خود را براحتی از طریق کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) ایجاد نماید و روابط مدنظر را ایجاد کند. گزارش­های خروجی در قالب دو نسخه HTML و LATEX طراحی شده است. همچنین روش نمونه ­گیری مجدد آن شامل BT و BF است.

مشاوره انجام تحلیل آماری با PLS در موسسه علمی پژوهشی پایار

مشاوره انجام تحلیل آماری با PLS برای پایان نامه رشته مدیریت

مشاوره انجام تحلیل آماری با PLS برای پایان نامه رشته کشاورزی

مشاوره انجام تحلیل آماری با PLS برای پایان نامه رشته روانشناسی عمومی

مشاوره انجام تحلیل آماری با PLS برای پایان نامه رشته پزشکی

مشاوره انجام تحلیل آماری با PLS برای پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی

مشاوره انجام تحلیل آماری با PLS برای پایان نامه رشته مامایی

مشاوره انجام تحلیل آماری با PLS برای پایان نامه رشته مدیریت MBA

مشاوره انجام تحلیل آماری با PLS برای پایان نامه رشته جامعه شناسی

 

کلیپ آموزشی و کاربردی  انجام تحلیل آماری PLS

 

بیشتر بخوانید
آموزش و مشاوره انجام فصل ۴ پایان نامه

همین حالا می توانید سفارش پایان نامه را ثبت کنید یا با شماره 09919099973 تماس بفرمائید و یا در تلگرام و واتس اپ پیغام بگذارید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *